Mirai je Toyotin pionir med serijsko proizvedenimi avti na vodikove gorivne celice. A za razliko od hibridne tehnike, ki je bila dolga leta vgrajena samo v Priusu, bodo tehniko gorivnih celic hitreje razširili v druge dobičkonosne avtomobilske razrede. Jasno nameravajo gorivne celice razširiti v praktično vse tipe avtomobilov, a začeli naj bi tam, kjer je danes največ denarja – v poltovornjakih in cestnih terencih.

Pri Toyoti tako napovedujejo, da bodo gorivne celice premaknili iz maloserijske proizvodnje na raven masovne proizvodnje. Prvenstveno počnejo to s podvojitvijo vložka v razvoj tehnike gorivnih celic na vseh področjih. Z razvojem tehnike gorivnih celic za naslednjo generacijo modela Mirai, ki naj bi ugledala luč sveta kmalu po 2020, računajo Japonci postaviti na laž številne dvomljivce v komercialno uspešnost vodikovih gorivnih celic. No, kot smo omenili pa Toyota ne pripravlja samo naslednika Miraija temveč namerava njeno tehniko pripraviti na vgradnjo v številne avtomobilske platforme.

Od najmanjših terencev in poltovornjakov nameravajo z njo seči vse do tovornjakov in celo avtobusov. Glavni cilj za idejo je razdelitev stroškov tehnike gorivnih celic in njenega razvoja med večje število vozil, s tem pa jasno računajo na boljši sprejem vodika med kupci in posledični prodor le tega na trgu.

Yoshikazu Tanaka, vodja razvoja Miraija, pri tem pravi, da naj bi prehod na masovno proizvodnjo pomenil tudi izogibanje dragim surovinam, kot je platina, rezultat pa naj bi bila zasnova bolj kompaktnega in zmogljivega sistema, ki bo tudi cenovno bolj vzdržen.

Ob naštetem nameravajo hkrati povečati domet z eno polnitvijo z današnjih 500 km na 700-750 kilometrov, do leta 2025 pa celo na 1.000 km. Pri Toyoti so sicer še zadržani z razgrnitvijo konkretnih načrtov, a neimenovan vir blizu mesta sklepanja internih odločitev pravi, da želijo do leta 2025 imeti na trgu več modelov, gnanih z vodikovimi gorivnimi celicami – od cestnih terencev vseh možnih velikostnih razredov preko poltovornjakov do tovornjakov in avtobusov.

Pri tem nameravajo izrabiti kar največje možno število obstoječih sestavnih delov, saj si drugače ne predstavljajo, da bi zastavljeni cilj lahko uspeli uresničiti v zastavljenem časovnem okvirju.

Vir: Avtomobilizem.com

Zaupajo nam številna podjetja

logo lifeclass as tus bitermo-logo logo-banka-koper logo-luka-koper cimos logo Logo ika robotina logo uip zdravstveni-dom-koper Generali Intereuropa KERN Komunala Izola Sava ZDI ZRS

Izjave strank