Nakup novega avtomobila velja za eno pomembnejših odločitev vsakega gospodinjstva, a si ga v današnjih dneh večina ljudi težko privošči Prav zato cveti trg rabljenih vozil. Danes najdemo veliko rabljenih vozil, ki so zelo kvalitetni – kot nikoli prej v zgodovini, zato je nakup rabljenega vozila pametna odločitev. Dobite lahko kvaliteten avto (nekateri imajo celo še tovarniško garancijo) po relativno ugodni ceni.

Vendar pozor: pri nakupu rabljenih vozil je treba biti pazljiv. Tudi, če ste strokovnjak na področju avtomobilov, uspeh ni zagotovljen. V Avto Centru Jereb smo za vas pripravili nekaj koristnih nasvetov za lažji nakup rabljenega vozila.

Vabimo, da si ogledate tudi ponudbo rabljenih vozil v Avto Centru Jereb.

1. PRED NAKUPOM

Izguba vrednosti rabljenega vozila je precej manjša, kot pri novih avtomobilih, zato je iz stroškovnega vidika nakup rabljenega vozila dobra odločitev.

Določite vaš »budget« za nakup vozila, saj boste tako točno vedeli, katera vozila so za vas in katera so tista, ki si jih ne morete privoščiti.

Preverite okvirne cene rabljenih vozil na internetu. Na spletu imate veliko spletnih strani z informacijami o cenah.

Rabljena vozila, stara manj kot tri leta, ki imajo do 50.000 prevoženih kilometrov, so verjetno najboljši nakup. Povprečje prevoženih kilometrov na leto znaša med 10.000 in 20.000. Kar je več, lahko pomeni, da je bilo vozilo uporabljeno za službene namene.

Vzdrževanje kabrioletov in luksuznih vozil je običajno dražje!

2. PREVERJANJE KAROSERIJE RABLJENIH VOZIL

Na rabljenem vozilu preverite, ali tovarniške številke in šifre ustrezajo tistim, na dokumentih. V servisni knjižici preverite, ali je bilo rabljeno vozilo redno vzdrževano.

Vsako rabljeno vozilo pred nakupom preizkusite. Preizkus vožnje naj bo na raznolikih cestiščih (avtocesta, regionalna cesta, slabše vzdrževana in makadamska cesta). Na tak način boste lažje ugotovili morebitne skrite napake na vozilu.

S svetilko preglejte karoserijo vozila, saj se kje lahko skriva rja ali korozija. Preverite pragove, vzdolžne nosilce, kote notranjih blatnikov, vogale na zunanji strani blatnikov, ne pozabite na skrite kote in spodnje robove vrat ter prtljažnika.

Preverite vsa gumijasta tesnila na vozilu (okna, prtljažnik, strešna okno ipd.). Poiščite morebitne vodne madeže! Če v vozilo uhaja voda, to lahko pomeni dodatne stroške popravila in dodatno rjo.

Sprehodite se okoli vozila na dnevni svetlobi in preglejte vozilo z vsakega vogala. Če boste opazili spremembo v niansah barve, to lahko nakazuje na slabo opravljena kleparsko-ličarska dela po nezgodi vozila.

Preverite tudi obrabo pnevmatik. Ali obraba pnevmatik ustreza številu kilometrov na števcu? Če ima eno leto staro vozilo s 15.000 KM čisto nove pnevmatike je to morda malo sumljivo. Preverite tudi rezervno pnevmatiko.

3. PREGLED NOTRANJOSTI RABLJENEGA AVTOMOBILA

Preverte, ali kilometri na števcu ustrezajo dokumentaciji v servisni knjižici. Preverite tudi, ali kilometri na števcu ustrezajo splošnemu stanju vozila (obrabljenost zavornega pedala in obrabljenost prestavne ročice ter volana).

Dobro si oglejte notranjost za morebitne praske, odrgnine in vodne madeže ter druge nepravilnosti. Dvignite preprogo in poglejte s svetilko pod sedeži!

Preglejte delovanje vseh stikal v vozilu (pomična stekla, luči, smerokazi, klima naprava, brisalci itn.).

4. MOTOR

Poglejte splošno stanje motorja. Ali so opazni madeži olja? Nasprotno pa lahko bleščeče čist motor nakazuje na to, da je bil motor vozila pravkar očiščen z namenom prikrivanja madežev olja.

Preverite nivo olja. Lesketajoči delci na kontrolni palici kažejo na obrabljene ležaje ojnice. Popolnoma črno olje nakazuje, da vozilo ni bilo redno servisirano.

Zaženite motor! Ali motor teče normalno? Preverite merilec temperature. Če je temperatura višja, pomeni, da je bilo vozilo pred kratkim zagnano, da se segreje. Če vozilo močno »klenka«, pomeni, da je motor lahko poškodovan.

Preverite cevi in hladilnik, če tesnijo. Sledi vodnega kamna kažejo na mesta, kjer ne tesni. Preverite tudi hladilno tekočino! Ta ne sme biti umazana od motornega olja oziroma rje.

Akumulator mora zdržati brez težav, tudi ko prižgete vse porabnike v vozilu. Ohišje baterije pa ne sme kazati znakov poškodb. Preverite!

5. PREGLED POGONSKEGA SISTEMA, KOLES in VOLANA

Preverite tresenje volana med vožnjo. Tresenje pomeni, da kolesa niso uravnotežena! Na ravni cesti poskusite spustiti volan, da vidite, ali avto zavija! Če avto zavija bo potrebno narediti optiko. Lahko pa nakazuje, da je bilo vozilo »udarjeno«.  

Preverite, če imajo kolesa »luft«! Z rokami krepko zatresite kolesa. Če imajo »luft«, potem so verjetno obrabljeni ležaji.

Preverite, koliko mrtvega hoda ima volan. Volan se sme zavrteti največ do dva prsta, ne da bi se prednja kolesa premaknila. Če je več, so lahko obrabljeni končniki ali pa volanski prenos (zobata letev). Najbolje je, da zavrtite volan, ko je motor ugasnjen. Če kaj poka ali škrta, bo najverjetneje treba na tem avtu še kaj popraviti.

Zaženite vozilo in na mestu pritisnite na sklopko. Preizkusite pretikati v vse prestave. Pretikanje mora biti lahko in brez škrtanja.

Preizkusite, ali sklopka drsi, tako da vozite v strm klanec.

Dvignite ročno zavoro in pretaknite v drugo prestavo. Poskusite speljati! Motor mora kar hitro ugasniti! Če ne, pomeni, da sklopka drsi.

Pretaknite v prvo prestavo in počasi spuščajte pedal sklopke, ne da bi pritiskali na plin. Po približno dveh tretjinah hoda sklopke se mora avto počasi začeti premikati.

Pedal sklopke sme imeti največ tri centimetre mrtvega hoda.

Preverite mrtvi hod pogonskih osi: poskusite jih z roko zavrteti sem in tja. Mrtvi hod naj bi bil minimalen, še bolje pa je, če ga ni.

6. PREGLED ZAVORNEGA SISTEMA

Zavorni pedal mora zagotavljati dobro odpornost na pritisk. Ne sme se »potopiti do dna«. Preverite, ali je v zavorni posodi dovolj zavorne tekočine.

Preverite zavorne diske, da ugotovite, koliko so obrabljeni – normalna obraba pomeni približno 0.6–0.7 mm na 100.000 km. Običajno je na zunanji strani diska rob, kjer zavorna obloga ne pritiska, na katerem se da izmeriti obrabo. Lahko pa, da so diski novi, vprašajte zakaj!

Ali so zavorne obloge vsaj pet milimetrov debele?

Med vožnjo nežno pritiskajte na zavoro in preverite, ali se pojavi tresenje volana ali celo vozila. Če se trese, pomeni, da je nekaj narobe z diski ali s ploščicami!

OPOZORILO! Vse informacije v članku so informativne narave. Za uporabo nasvetov ste odgovorni sami. Na cesti morate upoštevati vse okoliščine in cestno prometne predpise.

Priporočamo, da se pri nakupu rabljenega vozila posvetujete s strokovnjaki v Avto Centru Jereb. Preverite pa tudi rabljena vozila v našem Avto Centru. Za vas izbiramo le najbolj kakovostna in dobro vzdrževana vozila.

 

Zaupajo nam številna podjetja

logo lifeclass as tus bitermo-logo logo-banka-koper logo-luka-koper cimos logo Logo ika robotina logo uip zdravstveni-dom-koper Generali Intereuropa KERN Komunala Izola Sava ZDI ZRS

Izjave strank